ELPOLLTV

Dij28032024

Back Estàs aquí:Inici Notices Llagostera manifesta el seu desacord amb la llei LOMCE
Dijous, 24 Octubre 2013 18:32

Llagostera manifesta el seu desacord amb la llei LOMCE

Publicat per 
Valorar aquest article
(0 Vots)

Aquest dijous passades les sis de la tarda s’ha dut a terme a la Plaça Catalunya la lectura d’un manifest  per part dels representants de la comunitat educativa de Llagostera en contra la Llei Orgànica per a la Millora de la Qualitat Educativa (LOMCE), coneguda popularment com a Llei Wert.
A continuació reproduïm el text íntegre del manifest.

 

Bona tarda a tothom,

 

Estem avui convocats aquí , tots els representats de la comunitat educativa de Llagostera, mestres i professors, mares i pares i alumnes, per  manifestar el nostre desacord  amb la situació educativa que estem vivint.

L’ensenyament públic de Catalunya està patint els efectes d’una política de retallades socials molt notables que posa en serioses dificultats el seu caràcter de servei públic.

Aquestes retallades estan afectant molt negativament la qualitat dels centres públics i les condicions del seu professorat, repercuteixen sobre els sectors més vulnerables socialment i econòmicament de la nostra societat.

Des de Madrid, s’ha aprovat una nova llei educativa, la  LOMCE  ( la setena reforma educativa que es fa des de que es va instaurar la democràcia)  feta  sense  tenir en compte les realitats de les escoles  i  sense  la participació dels mestres i professors .

Aquesta llei té un fort caràcter  partidista, amb una ideologia de fons  totalment  conservadora i retrògrada.

Els punts més destacables de la LOMCE, els que afecten directament a la qualitat d’ensenyament  i  als nens i nenes són:

- Adéu a la immersió lingüística: El català passa de ser una llengua vehicular a una assignatura d’especialitat, tenint menys hores dins de l’horari escolar i deixant de ser vehicular. Per tant, es deixa de fer la immersió lingüística que tan  be ha funcionat i que és la responsable que tots els nens i nenes de Catalunya  coneguin el català, i el sàpiguen llegir i escriure .

-  Centralització i control de l’estat:  les comunitats autonòmiques ( Catalunya ) només podrà tenir control sobre les assignatures anomenades d’especialitat, com la música, la gimnàstica, la plàstica, el català.. Les assignatures troncals, castellà, Matemàtiques, angles i medi, les controlarà l’estat, tant el que s’ha de fer, com les hores que han de tenir per impartir-les.

- Es faran més avaluacions externes als nens, amb control de contingut  i de les proves per part del Ministerio de Educación. Hi haurà una proba al final de cada nivell educatiu, algunes  facultats tindran proves d’accés. 

-  Alumnes segregats a partir dels 15 anys: l’accés a la Formació professional s’avança als 15 anys, de manera que els alumnes que tinguin més dificultats , no tindran possibilitat d’avançar per la ESO i accediran a la Formació Professional , dificultant així als alumnes que vulguin tornar a seguir estudiant més endavant, ja que els títols obtinguts no seran suficients per tornar a l’itinerari anterior. Si algun alumne vol tornar a recuperar el camí i anar al batxillerat, haurà de fer un examen.

- S’obre la porta a establir rànquings entre els centres educatius ,i a ser públics, depenent de els resultats educatius,  cosa que fins ara estava prohibit per evitar que les escoles competissin en desigualtat de condicions entre sí.

-  Les quotes de la universitat  han augmentat molt de manera que cada cop seran menys joves els que hi puguin accedir. Això vulnera totalment la igualtat en  d’oportunitats per tothom. Només tindrà dret  a la universitat qui disposi de millor condicions econòmiques.

- Escola menys participativa: El consell escolar, format per tots els agents de la comunitat educativa ( mestres, pares, representants de l’AMPA i representants de l’ajuntament) ,  passa a ser purament consultiu, no té poder de decisió com fins ara.

- Directors amb més poder: Seran designats per govern  central. Així s’augmenta  el control institucional dels centres. Els directors podran contractar directament professors, sense que l’oposició sigui obligatòria.

- Docents amb més alumnes per classe: s’augmenta la ràtio ( quantitat d’alumnes per aula) en un 10%.

- La LOMCE es reserva el dret  de canviar la destinació i la funció dels funcionaris.

- Favors a la concertada: Primerament es prolonga el període de renovar els concerts. I també les administracions hauran de tenir en compte la  “ demanda social” a l’hora de programar el repartiment de places, es a dir, si hi ha pares que prefereixen portar els seus fills a l’escola concertada en lloc de la pública, hauran de dotar la primera de places. Es deixarà de fer un repartiment igualitari com fins ara.

- Separació  per sexes recolzada: malgrat que hi ha dues sentències en contra del Tribunal Suprem, la llei elimina la prohibició de subvencionar els col·legis  privats que organitzen l’ensenyament diferenciat per sexes.

Pel que fa a la LEC, el que més cal destacar és que està desenvolupant una sèrie de decrets,      ( decret  de provisió de  plantilles, decret d’autonomia de centre, decret de direcció, decret d’avaluació... ) que allunyen al claustre i a la resta de la comunitat educativa  de la participació i presa de decisió dels centres educatius  i obliga a les direccions dels centres públics a assumir unes responsabilitats que pertanyen a l’administració educativa, i d’aquesta manera, es pot perdre la transparència  en el funcionament de les escoles públiques.

I per finalitzar, no podem deixar de protestar per les retallades que el nostre govern de la Generalitat està fent i que afecten directament a les condicions laborals dels mestres i a la qualitat d’ensenyament, i , sobre tot, als nostres alumnes. Perquè no hem d’oblidar, que la precarietat ens les condicions de treball en la que estem actualment, afecta directament als nostres fills i filles, que són les que les pateixen més directament. Algunes d’aquestes retallades són les següents:

- Substitucions dels mestres a primària a partir del 6e dia de baixa laboral. Això comporta que, els nens i nenes tinguin un mestre diferent cada hora i , conseqüentment, es produeix un greu desgavell en el  grup, i que la qualitat del procés d’ensenyament aprenentatge  quedi greument afectada.

- Els mestres substituts no han estat nomenats fins el dia 9 de setembre, per tant, han començat el curs com els alumnes sense possibilitat de preparar-se el curs,  i si han anat a les escoles és per voluntat pròpia sabent que aquestes hores de treball no seran remunerades.

- Els mestres substituts fan i cobren  un 85% de la jornada laboral. A nivell organitzatiu això  vol dir que el 15 % d’hores que no fan, han d’estar cobertes  pels altres mestres de l’escola o, simplement, que es deixa de fer part de la feina que hauria de realitzar . D’aquesta manera es redueix així el número d’hores d’atenció a l’alumne, i  el mestre substitut es perd reunions i coordinacions amb els seus companys de nivell amb la conseqüència que això farà que no estigui prou integrat en el funcionament del centre.

- S’han pujat les ràtios ( nombre de nens per aula) .

-  Els pressupostos destinats a educació han baixat, de manera que les escoles tenen menys diners. 

És per tot això esposat que, els mestres, pares i alumnes hem de dir  PROU !!!!! 

Estem cansats que es jugui amb l’educació i que no es doni el valor i reconeixement que es mereixen. La LOMCE suposa un retrocés  de més de cinquanta  anys en els plantejaments pedagògics , allunya els mètodes científics de l’escola  i  guia  cap al fanatisme més conservador. Trenca tot el que molt dels mestres de l’escola pública catalana hem engegat  per anar cap a una escola pública de qualitat, amb igualtat d’oportunitats per a tots.

Pensem en els nostres fills i filles,  i reclamem  que no ens maregin amb tantes lleis, decrets, que canvien depenent del partit polític que governa en el moment. 

L’educació és molt seriosa,  i amb tant de canvi, creiem   que no li donen la importància que té.

Cal dir, que totes aquestes mesures, a més de ser totalment injustes, no resolen els problemes de l’escola sinó que els agreugen. Recauen sobre  els sectors més desfavorits i no serveixen per sortir de la crisi. El diner públic ha de servir per consolidar una educació pública i de qualitat, i no pas per rescatar bancs.

Moltes gràcies per compartir aquests minuts amb  nosaltres, dedicar part del vostre temps personal a aquesta causa tan important.

Bona tarda a tothom i visca l’escola pública de qualitat!!!!

 

 

Participants a la conversa

  • Convidat (iaia)

    Permalink

    Sincerement pensaba que la gent sortiria amb força per defensar l'ensanyança del nostres fills i nets, vaig quedar bastan decebuda ja que erem molt pocs, per els habitans que som a Llagostera( com aquell qui diu quatre gats.)

Deixa els teus comentaris

0
termes i condicions.