Agenda
Missió ÁINE I - Primera snda estratosfèrica d'AstroGirona.
Conferència-concert:
- Presentació dels resultats de la missió ÁINE I (Rafel Balaguer)
- "Áine, la sentinella del cel": sonificació i interpretació musical de les dades de la missió (Xavier de Palau)
Dissabte 15 de febrer a les 19 h a la Sala d'actes del Centre Cultural Can Roig.
No us perdeu la taula rodona d’aquesta setmana de les Jornades de la Cuina del Senglar i la Caça de Llagostera.
Taula rodona: “La caça, present i futur”.
Xerrada-col·loqui amb la Societat Catalana de Caça, Consorci de les Gavarres i Agents Rurals.
Dijous 13 de febrer - A les 19 h - Sala de Can Roig
Espectacle familiar a càrrec de Pot-Teatre "Els músics de Bremen in concert".
Quatre animals músics es coneixen camí de Bremen després de fugir de casa. Els seus amos volien sacrificar-los per ser massa vells, però mai s'és massa vell per al rock&roll!
Quan s'assebenten de la celebració d'un càsting per a la banda municipal, no s'ho pensen dos cops. Afinen veu i instruments i s'hi dirigeixen... Els músics de Bremen in concert és una adaptació en format musical del conte dels germans Grimm. Es tracta d'un projecte extraordinari amb cançons originals i una acurada posada en escena. Un espectacle engrescador recomanat per a totes les edats i ple de valors pedagògics com l'amistat, la solidaritat, la tolerància i el respecte per la diversitat.
Diumenge 16 de febrer, a les 17 h al Teatre Casino Llagosterenc.
Entrades anticipades a la Llibreria Sureda durant aquesta setmana.
Entrades a taquilla mitja hora abans de la funció.
Xerrada "Fomentar una sana autoestima" de les Jornades d'Educació i Família
Publicat per Júlia ToledoA càrrec de Maria Helena Tolosa, mestra, psicopedagoga formadora en gestió emocional, gestió de conflictes, pràctiques restauratives i comunicació en entorns fmailiars, educatius i laborals.
Xerrada dins del marc de les jornades educació i família 2025 adreçada a famílies i docents i també adolescents a partir de secundària.
L'Autoestima és un terme en voga. Però, què significa tenir realment una bona autoestima? Què hem de fer perquè els nostres fills itnguin una autoestima sana i equilibrada? Us proposem aprendre i compartir la importància del vincle afectiu, les etiquetes, i algunes pràctiques que ens poden donar llum i fer-nos adonar que no es tracta d'elogiar, sinó de fomentar siutacions en què els nostres fills experimentin la vàlua i se sentin capaçps d'assumir el risc de viure i d'assumir les frustacions i els reptes del dia a dia. Una sana autoestima és la base d'una bona salut mental.
Inscripcions awww.culturallagostera.cat
Data límit d'inscripció: divendres 14 de febrer.
Diumenge 16 de febrer, d'11 a 13 h, a la Casa de les Vídues.
A càrrec de Ramon Carreté.
Taller per a adults a partir de 18 anys.
Tallers d’iniciació a la cal·ligrafia per a per-sones interessades en aquesta disciplina que vulguin iniciar-se o ampliar els recursos que ja tenen amb l’objectiu d’adquirir coneixements teòric-tècnics que els propor- cionin autonomia per al desenvolupament de la pràctica cal·ligràfica.
Diumenge 16 de febrer de 9 a 14 h
Escola Municipal d’Art Pere Mayol
20 € / sessió
60 € / 4 sessions
Mínim: 8 persones Màxim: 10 persones
Sessió 2 : Carolina
La Carolina és la primera lletra minúscula de la història (segle IX) que feia molts anys que s’estava gestant. Representa la culminació d’aquest procés evo- lutiu des de la majúscula monumental romana fins a Alcuí de York, el pare de la minúscula. Situarem la Carolina en el seu context històric per entendre els seus orígens fins arribar al segle XX. En treballaran les característiques formals, la pauta, el traç, la ploma, l’angle, el ductus i escriurem lletres, pa- raules i pauta.
"Un dia amb la Carla" a càrrec de Teatrem.
Per a infants de 0 a 3 anys.
Una experiència encantadora i educativa que transportarà els més petits a un dia molt especial per a la Carla. Durant aquest espectacle, els nens i les nenes descobriran un món ple de colors vibrants mentre participen activament en les diverses activitats pensades per estimular el seu desenvolupament cognitiu. Des de la recerca de cargols fins a una emocionant excursió a una granja, cada moment està dissenyat per captivar l’atenció dels més petits i oferir-los una experiència única. La música serà el fil conductor d’aquesta màgica sessió, amb les cançons de bressol més conegudes i d’altres adaptades especialment per a l’ocasió.
Divendres 14 de febrer, a les 17:30 h a la Sala Polivalent de Can Roig.
10/02: Despatx obet amb SAI i SIAD
11/02: Àgora jove i Fem pinya
13/02: Sessió de peli + crispetes
Per participar a les activitats cal fer inscripció prèvia a: Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessites JavaScript habilitat per veure-la. / 645 02 71 12 / @espaijovellagostera
XXIVa Caminada Nocturna d'Hivern de G.E. Bell Matí.
Publicat per Júlia ToledoAquest dissabte 8 de febrer, XXIVa Caminada Nocturna d'Hivern de G.E. Bell Matí. Trobada a dos quarts de sis i sortida puntual a les sis de la tarda des del Pavelló Municipal.
Cal vestir i calçar convenientment per a la caminada. És obligatori que cadascú porti un sistema d'il·luminació. Farem una parada per sopar. Cal que us porteu el tiberi.
Recorregut: 20-21 km. / 5 hores de marxa efectiva.
Dificultat: Mitjana. 500, de desnivell positiu.
En arribar es donarà un got de brou calent a tothom. Cal que us porteu el got!
Donatiu: Federats: socis gratuïts. No socis 3 € - No federats: socis 5 €. No socis 8 €.
El donatiu inclou l'assegurança FEEC.
Esmorzar popular de les Jornades de la Cuina del Senglar i la Caça
Publicat per Júlia ToledoEsmorzar popular de les Jornades de la Cuina del Senglar i la Caça.
Aquest diumenge 9 de febrer, a les 9 h a l'Edifici Polivalent.
No et quedis sense el teu tiquet! Pots adquirir-lo fins dijous a:
Llibreria Sureda
Can Madí
Can Vinyes
Un esmorzar amb varietat i bon menjar, ideal per començar el dia ben plens!
Obert a tothom! Aprofita per conèixer de prop els caçadors de Sant Hubert de Llagostera.
Diumenge 9 de febrer, a les 9 h a l'Escola Municipal d'Art Pere Mayol.
A càrrec de Ramon Carreté.
Taller per a adults a partir de 18 anys.
Tallers d’iniciació a la cal·ligrafia per a per-sones interessades en aquesta disciplina que vulguin iniciar-se o ampliar els recursos que ja tenen amb l’objectiu d’adquirir coneixements teòric-tècnics que els propor- cionin autonomia per al desenvolupament de la pràctica cal·ligràfica.
De 9 a 14 h
Escola Municipal d’Art Pere Mayol
20 € / sessió
60 € / 4 sessions
Mínim: 8 persones Màxim: 10 persones
Sessió 1: Neuland
El 1923, Rudolf Koch, un dels pares de la cal·ligrafia moderna, va dissenyar entre d’altres el tipus de lletra Neuland. Aquesta escriptura és ideal per endinsar-se a l’univers de les majúscules i l’ús de la ploma plana. Pel seu pes, la Neuland és excel·lent per treballar en bloc creant una textura densa i compacta i amb un desenvolupament molt intuïtiu.
En aquesta sessió utilitzarem la canya com a eina principal. Construirem peces atractives, jugant amb variacions en la mida, la composició o les formes internes i externes de les lletres.
Explorarem les possibilitats de la canya, una eina rígida que ens permet combinar diferents angles de manera relativament senzilla i sense necessitat de coneixements previs.