
Redacció
Suspès el Festival Espurnes de Llagostera
La pluja i la previsió del cap de setmana obliguen a suspendre la sisena edició del festival, que havia de comptar amb artistes com Mazoni, Sergi Carbonell o Zetak.
La pluja dels últims dies i la previsió meteorològica per al cap de setmana han obligat a suspendre la sisena edició del Festival Espurnes, que s’havia de celebrar aquest dissabte 13 de maig a Llagostera. La logística del festival requeria d’un muntatge que havia d’arrencar el dijous al Parc de l’Estació de Llagostera i, per culpa de la pluja, no s’ha pogut iniciar amb seguretat ni el mateix dijous ni el divendres al matí. Davant aquesta situació, i davant la previsió que segueix donant possibilitat de precipitacions durant tot el divendres i el dissabte, dia que s’havia de celebrar el festival, l’organització s’ha vist obligada a prendre la decisió de suspendre l’esdeveniment.
Donada la complexitat del festival resulta impossible trobar un espai alternatiu a cobert o buscar una nova data, amb la qual cosa, el festival es veu obligat a emplaçar el públic al maig de 2024 per viure la setena edició de l’Espurnes.
Aquí podeu accedir al comunicat.
Trial Llagostera
Aquest diumenge 14 de maig tindrà lloc el Trial Llagostera. Hi haurà 8 zones i es faran 2 voltes de groc, verd, blau i fèmines.
Les places ja estan exhaurides i no s'acceptaran noves inscripcions el dia del trial.
El Festival Espurnes arriba aquest dissabte al parc de l'Estació de Llagostera
Mazoni, Sergi Carbonell, Zetak, Jo Jet i Maria Ribot, Alba Morena, Emma Yuzz, Ceaxe i Xirgo formen un cartell eclèctic i pensat per a tots els públics
El festival viurà 9 hores de música ininterrumpuda des de les 5 de la tarda fins passada la mitjanit amb vuit artistes, dos escenaris, servei de bar i oferta de food trucks
Llagostera es convertirà aquest dissabte 13 de maig en un aparador cultural de primer nivell amb la celebració del Festival Espurnes al Parc de l’Estació. Després de viure divendres passat el concert inaugural amb Xavi Sarrià i Ginestà, el festival es trasllada ara al Parc amb un format que mantindrà l’essència de l’Espurnes i que oferirà tot un dia de concerts i activitats.
Els concerts començaran a primera hora de la tarda amb una programació per a tota la família i amb servei de bar, oferta de food-trucks i un taller de jocs de fusta per als més menuts. A mesura que avanci la nit, l’Espurnes també ha preparat aquest any una oferta per atraure el públic més jove.
Un dels caps de cartell del festival serà Mazoni, un dels grans referents de l’indie català, que arriba a Llagostera celebrant els seus 20 anys de trajectòria musical. Per commemorar-ho, el bisbalenc ha preparat una gira especial on recuperarà els 20 hits més importants de tots aquests anys. També arriba amb novetats sota el braç Sergi Carbonell, un dels líders i fundadors de Txarango, que en el seu cas presenta el seu primer disc en solitari, l’aclamat àlbum ‘Refugi’.
Un altre dels grans reclams que trepitjarà l’escenari del Parc de l’Estació serà Zetak. El grup de música electrònica en euskera està creixent a marxes forçades i ja ha exhaurit les entrades per als sis concerts de final de gira que farà a la tardor entre Pamplona i Bilbao. El grup, que ha col·laborat amb noms com Bomba Estéreo o Oques Grasses, farà a l’Espurnes un dels seus primers concerts a terres gironines.
També actuaran a Llagostera Jo Jet i Maria Ribot, que el mes de novembre van presentar el seu nou treball ‘Febrer // agost’; Alba Morena, que acaba de presentar el seu nou projecte acompanyada de Marcel Bagés i David Soler, i Emma Yuzz, que obrirà el dia amb la seva proposta íntima que transcorre entre el reggae, el neo soul i l’R&B.
Ja entrada la mitjanit, el públic més jove vibrarà amb el raper barceloní Ceaxe, que amb només 18 anys ja acumula milions de reproduccions a les diferents plataformes digitals, i el DJ Xirgo, que serà l’encarregat de posar el punt i final a 9 hores de música en directe.
El grup llagosterenc Sotrac treu un nou disc amb un videoclip fet amb IA
Més electrònica, més contundència i treballant nova sonoritat, però fidels al pop-rock que els caracteritza. Així torna Sotrac al panorama musical, després de publicar el primer senzill "Herois" durant el mes de març, ara presentant el seu tercer disc, cuinat durant quasi dos anys. El grup ha treballat un grapat de cançons que ha volgut englobar sota el títol d’Herència, concepte que defineix la seva realitat com a grup i com a joves, on es poden trobar cançons per a tots els gustos però sota una mateixa filosofia, tant a nivell sonor com de missatge.
Sotrac vol ser un element de canvi davant d'una realitat que els incomoda, sense quedar-se de braços plegats. El nou treball gira al voltant de la realitat que els ha tocat viure, el món que reben i el que deixaran. Busca reflectir la preocupació de tota una generació per temes que pràcticament no tenen cabuda a la música comercial actual, a partir d'un missatge positiu i esperançador: La intel·ligència artificial com a element vertebrador de la creativitat del disc.
En coherència amb les seves lletres i veient la creixent tendència de l'ús de la intel·ligència artificial, tot l'art d'aquest disc i els dos videoclips publicats estan creats amb una IA. És també una reivindicació dels recursos que es necessiten i que no tots els grups tenen a l'abast, i l'ús d'aquestes tecnologies facilita que es puguin estrenar al mercat musical en un ventall de possibilitats més amplies i econòmiques, sense deixar de costat la qualitat i concepte treballat.
Presentaran el nou disc aquest dissabte 13 de maig a La Mirona de Salt a les 22.30h. Es podeu aconseguir les entrades en aquest enllaç.
Podeu veure el videoclip d'"Herois" en el següent enllaç.
Tres persones detingudes a Llagostera per robatori i amenaces
Aquest cap de setmana la Policia de Llagostera ha detingut a tres persones implicades en delictes de robatori i amenaces.
Per una banda, dues d’elles s’estan investigant per un delicte de robatori amb força a un domicili. Els assaltants, de 20 i 25 anys, tenien antecedents policials per als mateixos motius. Van passar a disposició judicial i ja es troben en llibertat amb càrrecs.
I, per altra banda, una persona ha estat detinguda per amenaces amb arma blanca. Tot sembla apuntar que es tractava d’un assumpte relacionat amb drogues. El detingut està en dependències dels Mossos d'Esquadra pendent de passar a disposició judicial.
A més, durant el cap de setmana, s'han obert diligències a dues persones, una per conduir sota els efectes de l’alcohol i una altra per negar-se a realitzar les proves d’alcoholèmia i test de drogues.
El projecte artístic de la Llagosterenca Laura Bergillos entra en el programa d’Exposicions Viatgeres de la Diputació de Girona
El projecte artístic de la llagosterenca Laura Bergillos ha sigut seleccionat en el programa d’Exposicions Viatgeres de la Diputació de Girona.
Del projecte «Tempo: moviment o pausa», el jurat ha valorat la proposta pel seu alt grau de sensibilitat, pel seu plantejament i la disposició de les peces a l'espai, i per l'elecció i el treball dels materials i els jocs i textures d'aquests amb la llum, que acaben configurant uns entorns expositius íntims que afavoreixen experiències sensitives.
Bergillos ha presentat un projecte basat en el temps i el ritme, elements vitals que l'artista contempla un instant, una idea d'intersecció de ritmes que creen encreuaments, contemplats com si fossin paisatge. D'aquí parteix la seva obra, de l'estat de realitat que s'obté després de la pràctica contemplativa. Aquest és un projecte no finalitzat que recull totes aquelles peces que s'inclouen en aquesta observació de l'instant i la concepció espaciotemporal, que generen el seu propi panorama temporal: finit, infinit, present, contemplatiu, meditatiu i fugaç. Unes peces elaborades amb teles, teixits i fils que componen espais íntims i de recolliment, on l'espectador queda envaït per sensacions íntimes i personals.
La Diputació de Girona també ha seleccionat juntament amb Bergillos el projecte «Phasmas», una proposta de l'artista d'origen argentí resident a Girona Andrés Siri, d’entre les catorze obres presentades.
La primera de les dues Exposicions Viatgeres s'inaugurarà aquest mes de setembre a la Casa de Cultura de Girona.
El programa Exposicions Viatgeres és un dels projectes més ben consolidats del conjunt d'activitats que organitza la Diputació de Girona en matèria cultural. Es tracta d'un cicle d'exposicions itinerants que funciona des de l'any 2004.
Engalanament de balcons per la Festa Major
Per la Festa Major de Llagostera es torna a animar a la ciutadania a engalanar el balcó del 26 al 30 de maig amb flors i plantes natural, artificials, de roba, de cartolina, de material reutilitzat...
Els balcons més bonics podran guanyar un àpat per a dues persones al Restaurant Ca la Maria, una caixa de cava i un premi especial de Llagostera en flor.
Amb tots aquests premis també us endureu 2 entrades per als espectacles de pagament de la Festa Major.
Per participar cal enviar un correu a Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessites JavaScript habilitat per veure-la. .">Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessites JavaScript habilitat per veure-la. . Cal indicar la direcció de l'habitatge i adjuntar-hi una fotografia del balcó engalanat.
La data límit és el dimecres 24 de maig.
Els balcons guanyadors rebran el premi durant l'acte de presentació de l'Hereu i la Pubilla el divendres 26 de maig a les 19.30h a la plaça Catalunya.
Comunicat de l'Ajuntament sobre el manteniment i posada en marxa de les piscines municipals de Llagostera
L'Ajuntament de Llagostera ha emès un comunicat sobre el manteniment i posada en marxa de les piscines municipals de Llagostera.
El podeu consultar aquí.
Arriba el 41è Aplec de Panedes
El G.E. Bell Matí torna a organitzar l’Aplec de Panedes el pròxim 21 de maig a Llagostera. Per qui vulgui pujar a peu, la trobada serà a les 8h a l'Aparcament del Bon Preu. A 2/4 de 10 a la plaça de l'ermita, es farà el pregó de benvinguda i la convocatòria del concurs de flors boscanes. Hi haurà dues categories: de rams i centres.
Seguidament, missa solemne cantada amb la participació del gran cor dels "Cantaires de Sant Ampèlit". A les 11h al lloc de l'Aplec es farà el 2n Cros infantil "Entre Alzines", els jocs de cucanya i el 14è Campionat mundial de llançament de rabassa.
A les 14h arrossada popular. El menú portarà amanida, arròs, pa, got de vi i postres. I des de les 14h s’anirà fent la recollida de rams i centres del concurs de flors. A les 17h, començaran les sardanes amb Cobla Foment del Montgrí. Durant l'audició, es lliuraran els premis del concurs de flora i la Gran Rifa.
Finalment, a les 19h es farà el comiat i cant dels adeus. Hi haurà servei de bar, bosses i bidons per a les deixalles. Cal que tothom es porti cadires, taules i coberts. Seguint les normes, no es podrà fer cap mena de foc. Es poden aconseguir els tiquets a la llibreria Sureda a 14€. La data límit de compra de tiquets és el 19 de maig.
Més informació: Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessites JavaScript habilitat per veure-la.
"Jacob, Mimi i els gossos del barri", nova sessió del Cinexic
Aquest diumenge 14 de maig, nova sessió de CInexic amb "Jacob, Mimi i els gossos del barri" al Teatre Casino Llagosterenc a les 17h.
En Jacob Ocell viu a la ciutat i somia convertir-se en arquitecte com el seu pare. Un dia, el pare, que sempre va atrafegat, ha de marxar per negocis durant uns dies i el noi haurà de passar una setmana sencera amb la seva cosina Mimi i el seu oncle Àguila al barri antic de Riga, Maskachka. Tan bon punt hi arriba, un ric home de negocis comença a excavar el parc central per transformar-lo i edificar-hi nous gratacels. En Jacob i la Mimi decideixen aturar el projecte. El cas és que tan sols poden fer-ho amb l’ajut d’una colla de gossos de carrer que… poden parlar!
A partir de 6 anys.